РЕН-ТВ използва снимки от катастрофа в репортажите си за «масови погребения»

Руският телевизионен канал РЕН-ТВ използва на сайта си фотографиите на жертвите от злополучния рейс MH17 като илюстрация в репортажа за уж намерените „масови погребения“ в Източна Украйна, пише Стефан Енис в своята статия за БиБиСи.
През последната седмица в прокремълските медии се появиха много истории за „масови погребения“ на жертви – включително и граждански лица – “измъчвани”, “екзекутирани” и “изнасилвани” от отстъпващите украински войски, близо до селището Нижняя Кринка, на 60 км от Донецк.

Тези гробове са доказателство за „военни престъпления“, заявяват руските средства за масова информация.

На 25 септември сайтът на РЕН-ТВ публикува статия с множество цитати на проруските въстаници, които говорят за “десетки” намерени в три гроба тела, в които са липсвали органи. Статията е илюстрирана с фотография на хора, които носят чувал за превозване на трупове.

След четири дни сайтът на РЕН-ТВ, от който е взет скрийншота, съобщава, че в районите, напуснати от украинската Национална гвардия, „продължават да намират тела“. Съобщението е съпроводено от снимка на чували за превозване на трупове, наредени на земята до някакви бели отломки.

РЕНТВ

11

corpses

corpsescorpsesНо и двете фотографии са фрагменти от снимки, които са били публикувани месец преди това на украинския сайт на вестник «Аргументи и факти» в статията за рейс MH17, свален на 17 юли над територията, контролирана от терористите.

Снимките в пълен размер ясно показват фрагменти от разрушения самолет.

airplanevictims

РЕН-ТВ

В действителност

Второто изображение, което използва РЕН-ТВ, е трябвало да потвърди историята за “масовите погребения”. Но в действителност нещата не стоят така.

Отчетът на ОССЕ от 24 септември за погребенията, споменати от руските медии, описва две погребения с две тела. Съобщава се също и за една могила, която прилича на погребение и на която има дъсчица с имената или инициалите на петима души, които уж са били убити на 27 август. ОССЕ отбелязва, че на дъсчицата е имало надпис: „Те загинаха за путинската лъжа“.

за  путинскую ложь

Руските средства за масова информация постоянно съобщават за голям брой „масови погребения“ и жертви, както и че телата са със следи от мъчения или издевателства.

Говорителят на специалната мисия на ОССЕ Майкл Бочуркив е разказал на 25 септември пред радио Deutsche Welle, че по-нататъшното разследване е невъзможно без привличането на експерти. “Нямаме нито една версия за това кой е виновен за тези убийства” – е казал говорителят.

Но руските медии заявяват, че ОССЕ подкрепя техните измислици. „Донецката самоотбрана е намерила три масови погребения и ОССЕ потвърди тази информация“ – такова заглавие се появява на сайта на RT (известна преди като Russia Today) на 25 септември.

Основнят акционер на медиахолдинга РЕН-ТВ е «Национальная Медиа Группа», която се контролира от банката „Россия“. Нейният главен акционер – Юрий Ковалчук – е съратник на Владимир Путин.

Наскоро председател на съвета на директорите на холдинга «Национальная Медиа Группа» стана Алина Кабаева – бивша гимнастичка и депутат, на която приписват роман с Путин.

По материал на www.stopfake.org

airplanevictims

corpses